Vakantielezen

Gepubliceerd op: 31 mei 2024 11:00

Ga deze zomer mee op reis!

De Bibliotheek start deze zomer weer met Vakantielezen

Deze zomer keert Fenna Ramos, bekend van Zappelin, terug met het populaire leesprogramma Vakantielezen. Dit zomerprogramma van de Bibliotheek is speciaal voor beginnende lezers. Zij kunnen deze zomer op het YouTube-kanaal @Vakantielezen een programma kijken dat gepresenteerd wordt door Fenna. Hierin worden kinderen meegenomen in de boeiende avonturen van Lev en Saar, twee kinderen die mysterieuze pakketjes ontdekken die hen naar diverse landen voeren. Beleef deze zomer hun spannende reis door Vakantielezen te volgen en krijg tips om leuke en spannende boeken te lezen in de zomer.

Ga mee op reis

Op het YouTube-kanaal 'Vakantielezen' worden kinderen door presentatrice Fenna Ramos meegenomen op een spannend leesavontuur langs 6 landen. Deze zomer bezoeken we Avonturenland, Dierenrijk, Sprookjeseilanden, Griezelkust en Lachland. Deze landen kan je maarop één manier bezoeken: door te lezen. Wanneer de kinderen een verhaal hebben gelezen,krijgen ze op de website www.vakantie-lezen.nl een puzzelstukje.

Over Vakantielezen

Vakantielezen is een spannende ontdekkingsreis voor beginnende lezers. Jaarlijks biedt de Bibliotheek dit zomerleesprogramma aan voor kinderen uit groep 3 en 4. Met Vakantielezen streven de bibliotheken ernaar het leesniveau van kinderen tijdens de schoolvakantie op niveau te houden.