Vacature: Cultuurcoach

Gepubliceerd op: 23 januari 2024 20:14

Cultuurcoach Primair Onderwijs Bibliotheek Twenterand

"Leg jij de verbinding tussen de vraag van scholen en het culturele aanbod in de regio?"

De Bibliotheek is veel meer dan alleen een plek om boeken te lenen; het is een dynamische educatieve en maatschappelijke organisatie die zich voortdurend ontwikkelt. Voor ons team Jeugd & Onderwijs zoeken we een enthousiaste Cultuurcoach Primair Onderwijs (PO) die een passie heeft voor het tot leven brengen van cultuur in het basisonderwijs. Waarbij team Jeugd & Onderwijs zich richt op de doelgroep van 0 tot 18 jaar zal dit voor jou als Cultuurcoach uitsluitend het basisonderwijs zijn.

Je gaat 16 uur per week aan de slag als Cultuurcoach voor basisscholen, terwijl je de overige 4 uur besteedt aan deelname aan andere projecten.

Hoe ziet de functie eruit in de praktijk:

Hoe ziet de functie eruit in de praktijk:Als Cultuurcoach Onderwijs (PO) ben jij de drijvende kracht achter de vormgeving van rijk en inspirerend cultuuronderwijs op basisscholen in de gemeente Twenterand. Jij verbindt hierbij de vraag van de scholen aan het diverse culturele aanbod in de regio. Als gesprekspartner en adviseur voor de gemeente, schooldirecties, en cultuuraanbieders speel je een centrale rol in het inspelen op ontwikkelingen zoals de verlengde schooldag en talentontwikkeling. Je onderhoudt contacten met de cultuuraanbieders en stimuleert de ontwikkeling van passend cultuuraanbod voor de basisscholen.Je organiseert de workshops en activiteiten onder schooltijd, die betrekking hebben op de verschillende cultuurdisciplines (beeldend, dans, taal & literatuur, muziek, drama & theater, (digitale) media). Vanuit het erfgoedconvenant draag je bij aan de ontwikkeling en implementatie van erfgoededucatie op scholen. Het organiseren van schoolvoorstellingen en het samenvoegen van al het cultuuraanbod in de Cultuurklapper behoren eveneens tot jouw taken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor budget en planning.