Boaz Winters Kinderdichter 2024 in Twenterand

Gepubliceerd op: 26 januari 2024 12:00

Wat was het een geweldige finale van de gedichtenwedstrijd in Kulturhus de Klaampe in Westerhaar. Dit evenement gekoppeld aan de landelijke Gedichtendag is een jaarlijkse traditie en werd inmiddels voor de twintigste keer georganiseerd door de bibliotheek Twenterand.

Het werd een spannende strijd tussen de 10 scholen en de 19 genomineerde dichters uit de groepen 5 en 6. Elke groep stuurde hun 5 beste gedichten in. Uit deze ingestuurde gedichten koos de bibliotheek de 19 genomineerden. Deze kinderen mochten hun gedicht voordragen voor een volle zaal.

De jury, bestaande uit  Ineke Kuiper, George Langendonk en Ria van der Wielen (Bibliotheek Twenterand), had een moeilijkep taak. Het niveau was dit jaar erg hoog. Het thema ‘bij mij thuis’ stond centraal in vele gedichten. En dat leverde verrassende gedichten op, soms met humor, met spanning of met een serieuze ondertoon. Gedichten die ook nog heel goed werden voorgedragen door de makers.

De eerste prijs en de titel Kinderdichter 2024 ging naar Boaz Winters leerling van groep 6 van basisschool De Smithoek in Den Ham.
Boaz won met het gedicht: Thuis