Opening de Bibliotheek op School op OBS de Schakel

Gepubliceerd op: 29 maart 2023 13:43

Wethouder Mark Paters heeft onlangs de Bibliotheek op School van OBS de Schakel geopend, die vanaf nu de naam "Boekenland" draagt, een naam bedacht door Sep Tienstra, een leerling uit groep 4.

Tijdens de opening benadrukte de wethouder hoe belangrijk lezen is voor kinderen en hoe lezen bijdraagt aan de ontwikkeling van hun
woordenschat en begrijpend lezen vaardigheden. Het stimuleren van leesplezier bij kinderen is daarom een van de belangrijkste doelstellingen van de Bibliotheek op School.

Hetty Schuitemaker, directeur van OBS de Schakel, is zeer enthousiast over de nieuwe bibliotheek en zegt dat het een belangrijke aanwinst is voor de school. “De Schoolbieb geeft leerlingen toegang tot een gevarieerde collectie boeken, zowel fictie als non-fictie, en biedt hen de mogelijkheid om op hun eigen tempo te lezen. Dit draagt bij aan het ontwikkelen van leesvaardigheden en aan het vergroten van de leesmotivatie bij kinderen.”

De Bibliotheek op School wordt regelmatig bijgehouden en aangevuld met nieuwe boeken door de Bibliotheek Twenterand. Bovendien krijgen leerlingen huneigen bibliotheekpas, waarmee zij niet alleen boeken kunnen lenen van de Schoolbieb, maar ook van de bibliotheek in het Punt. Dit moedigt hen aan om buiten schooltijd te blijven lezen en zich verder te ontwikkelen op het gebied van taal en literatuur. Kortom, de opening van "Boekenland" is een goede stap om kinderen meer plezier in lezen te geven en ze verder te helpen in hun ontwikkeling.